Lakáskezelés

Flat4u Flat Management Budapest

Hogy mit jelent a lakáskezelés?

Egy lakás üzemeltetése, működésének és pénztermelésének biztosítása elsőre gyerekjátéknak tűnik.
Aztán, ahogy az ember kicsit jobban beleássa magát, egyre bonyolultabb és időigényesebb folyamatokba ütközik.

Lássuk csak ezeket sorban:

1. Üzemeltetéssel kapcsolatos feladatok

Lakóingatlanok napi szintű üzemeltetése

A lakáskezelésbe beletartoznak azok a napi szintű feladatok, amelyek biztosítják a lakás folyamatos és fenntartható működését:

  • bérleti díj beszedése,
  • javítások megszervezése,
  • posta begyűjtése,
  • számlák fizetése,
  • mérőórák ellenőrzése,
  • lakás állagának megőrzése,
  • takarítás.

Bérbeadás

  • a lakást hirdetésre alkalmas állapotba hozzuk (javítások, pótlások elvégzése, takarítás, home staging),
  • a lakást fotózzuk, meghirdetjük, a lehetséges bérlőknek megmutatjuk,
  • ha laknak a lakásban, a bérleti szerződés lejáratát megelőző 2 hónapban már hirdetjük és mutatjuk a lakást az érdeklődőknek, hogy biztosítsuk a folyamatos kiadást,
  • az Ön jóváhagyásával leegyezetjük és megkötjük a szerződést az új bérlővel,
  • be- és kiköltöztetés, jegyzőkönyv felvétele, képek készítése, állapot dokumentálása.

Karbantartás

  • az ingatlan rendszeres ellenőrzése, állagmegóvás,
  • meghibásodások elhárítása megfelelő szakemberekkel,
  • hibák, problémák javítása, alkatrészek beszerzése, szakemberek felkutatása,
  • biztosítási ügyintézés.

Kapcsolattartás

Tulajdonossal és bérlővel egyaránt, rendszeresen, magyar és angol nyelven.

2. Ingatlan fejlesztése

Az ingatlan részleges vagy teljes körű felújítása:

  • felmérés,
  • új alaprajz megtervezése,
  • bontás, építés,
  • energetikai korszerűsítés: elektromos, víz, fűtési rendszer,
  • festés-mázolás,
  • burkolatok, nyílászárók, asztalos munkák,
  • bútorozás (igény szerint, vagy a Tulajdonos kérésének megfelelően).

Igény esetén bútorozás és berendezés, ha szükséges akár lakberendező megbízása. Látványterv készítése, megfelelő bútorok kiválasztása és megrendelése, kiszállítás, átvétel és összeszerelés, takarítás, majd minden munka végeztével professzionális képek készítése.

3. Pénzügyi tevékenység

  • bérleti díj és rezsi befizetések felügyelete, ellenőrzött megfizetése, begyűjtése,
  • nemfizetési problémák megoldása.

Rendszeres pénzügyi jelentés készítése és megküldése a Tulajdonosnak, amely tartalmaz minden pénzügyi tranzakciót, bevételt és kiadást.

4. Ügyviteli ügyek intézése (külsős partnereinkkel)

  • cégalapítás,
  • engedélyek beszerzése,
  • szerződés készítés,
  • bejelentkezés az adóhivatalnál,
  • könyvelés,
  • adó és számviteli tanácsadás,
  • lakásbiztosítás megkötése és kárrendezések ügyintézése.

5. Közmű ügyintézés

  • Közmű szolgáltatókkal történő ügyintézés (egyeztetés, módosítás, óra átírások)

Összehasonlítás